Tuesday 19 December 2017

سيسكو المتاجرة النظام


سيسكو سيستمز، Inc. كومون ستوك كوت ملخص البيانات يتم توفير البيانات من قبل بارتشارت. تعكس البيانات الأوزان المحسوبة في بداية كل شهر. البيانات عرضة للتغيير. يسلط الضوء الأخضر على إتف الأفضل أداء من خلال التغيير في ال 100 يوم الماضية. كسكو وصف الشركة سيسكو (رمز شريط: كسكو) هي أكبر مورد في العالم من معدات الشبكات وأنظمة، ولعب دورا هاما في مجموعة واسعة من مجالات الحوسبة. تأسست الشركة في عام 1984 في سان فرانسيسكو، كاليفورنيا، من قبل زوج من مهندسي الكمبيوتر جامعة ستانفورد - لين بوساك وساندي ليرنر. اثنين اسمه الشركة بعد لقب مشترك لسان فرانسيسكو. دخول السوق كما بدأت أجهزة الكمبيوتر للعب دور أكثر انتشارا في مجال الأعمال التجارية، ركزت سيسكو على تطوير أجهزة التوجيه. وعلى وجه الخصوص، شددت الشركة على تطوير الموجهات متعددة البروتوكول، والتوسع في نهاية المطاف إلى التحول إيثرنت بعد الاستحواذ على العديد من الشركات في هذا المجال. سيسكوس السعي القوي من مقدمي الخدمات في الأيام الأولى من الإنترنت شريطة أن يكون مركزا مهيمنا في السوق في أواخر 1990s وأوائل 2000s، في مرحلة واحدة أصبحت الشركة الأكثر قيمة في العالم. وما زالت أجهزة التوجيه والمفاتيح وأنظمة الشبكات الأخرى تمثل نسبة كبيرة من عروض المنتجات الشاملة من شركة سيسكوس، غير أن محفظتها توسعت منذ ذلك الحين لتشمل خدمات البرامج الحاسوبية مثل مؤتمرات الأمن والفيديو. لا تزال الشركة تستهدف الشركات إلى حد كبير، ولكن نقاط الوصول لينكسيس ومفاتيح هي جزء بارز من السوق الاستهلاكية. منذ تأسيسها قبل 30 عاما، سيسكو هاجر بعيدا عن تحمل الاسم نفسه، نقل مقرها الجنوب إلى 170 غرب تسمان محرك، سان خوسيه، كاليفورنيا 95134. ومع ذلك، مع 60،000 موظف الشركة تتميز مواقع في جميع أنحاء العالم، بما في ذلك وجود كبير في الهند مع مركز العولمة في شرق بنغالور. وعلى الرغم من األداء القوي الذي تحقق مؤخرا، ال تزال سيسكو تواجه مجموعة واسعة من عوامل الخطر، بما في ذلك الطلب غير المؤكد على منتجات الشبكة خالل فترات الركود االقتصادي، والتحديات المتزايدة من المنافسين المحليين والدوليين، وإمكانية انقطاع سلسلة اإلمداد. درجة المخاطر أين كسو تناسب في الرسم البياني للخطر في الوقت الحقيقي بعد ساعات ما قبل السوق أخبار فلاش اقتباس ملخص إقتباس الرسوم البيانية التفاعلية الإعداد الافتراضي يرجى ملاحظة أنه بمجرد إجراء اختيارك، وسوف تنطبق على جميع الزيارات المستقبلية لناسداك. إذا كنت مهتما في أي وقت بالعودة إلى الإعدادات الافتراضية، يرجى تحديد الإعداد الافتراضي أعلاه. إذا كان لديك أي أسئلة أو واجهت أي مشاكل في تغيير الإعدادات الافتراضية الخاصة بك، يرجى البريد الإلكتروني إسفيدباكناسداك. الرجاء تأكيد اختيارك: لقد اخترت تغيير الإعداد الافتراضي الخاص بك للبحث اقتباس. ستصبح الآن الصفحة المستهدفة الافتراضية ما لم تغير التهيئة مرة أخرى، أو تحذف ملفات تعريف الارتباط. هل أنت متأكد من رغبتك في تغيير إعداداتك لدينا تفضيل أن نسأل الرجاء تعطيل مانع الإعلانات (أو تحديث إعداداتك لضمان تمكين جافا سكريبت وملفات تعريف الارتباط)، حتى نتمكن من الاستمرار في تزويدك بأول أخبار السوق والبيانات التي تتوقع أن تتوقعها من قبلنا. التجارة الطابق الهندسة المعمارية تجارة الطابق الهندسة المعمارية التنفيذي نظرة عامة زيادة المنافسة، وارتفاع حجم بيانات السوق، والمطالب التنظيمية الجديدة هي بعض القوى الدافعة وراء التغييرات الصناعة. وتحاول الشركات الحفاظ على قدرتها التنافسية من خلال تغيير استراتيجيات التداول باستمرار وزيادة سرعة التداول. يجب أن تتضمن الهندسة المعمارية القابلة للحياة أحدث التقنيات من مجالات الشبكات والتطبيقات. يجب أن تكون وحدات لتوفير مسار يمكن إدارته لتطوير كل مكون مع الحد الأدنى من تعطيل للنظام العام. ولذلك فإن العمارة المقترحة من قبل هذه الورقة تستند إلى إطار الخدمات. نحن نفحص الخدمات مثل الترا-- منخفضة الكمون الرسائل، رصد الكمون، البث المتعدد، والحوسبة، والتخزين والبيانات والتطبيق الظاهري، ومرونة التداول، والتداول التنقل، والعميل رقيقة. يجب أن يتم بناء الحل للمتطلبات المعقدة من منصة التداول من الجيل التالي مع عقلية شاملة، عبور حدود الصوامع التقليدية مثل الأعمال والتكنولوجيا أو التطبيقات والشبكات. الهدف الرئيسي لهذه الوثيقة هو توفير مبادئ توجيهية لبناء منصة تداول الكمون منخفضة للغاية مع تحسين الإنتاجية الخام ومعدل الرسالة لكل من بيانات السوق وأوامر التداول فيكس. لتحقيق ذلك، نقترح تقنيات الحد من الكمون التالية: سرعة عالية بين كونيكتينفينيباند أو 10 غبس في الاتصال لمجموعة التداول ناقل الرسائل عالية السرعة تسريع التطبيق عبر ردما دون تطبيق إعادة رمز في الوقت الحقيقي رصد الكمون وإعادة توجيه حركة المرور إلى المسار مع الحد الأدنى من الكمون اتجاهات الصناعة والتحديات يجب على الجيل التالي من أبنية التداول للرد على الطلبات المتزايدة للسرعة والحجم والكفاءة. على سبيل المثال، من المتوقع أن يتضاعف حجم بيانات سوق الخيارات بعد إدخال خيارات التداول بيني في عام 2007. وهناك أيضا متطلبات تنظيمية لأفضل تنفيذ، والتي تتطلب معالجة الأسعار التحديثات بالمعدلات التي تقترب 1M مسغسيك. للتبادلات. كما أنها تتطلب رؤية في نضارة البيانات وإثبات أن العميل حصلت على أفضل تنفيذ ممكن. على المدى القصير، سرعة التداول والابتكار هي عوامل التفريق الرئيسية. يتم التعامل مع عدد متزايد من الصفقات من خلال تطبيقات التداول الحسابية وضعت في أقرب وقت ممكن إلى مكان تنفيذ التجارة. ومن التحديات التي تواجهها هذه المحركات المتداولة في البورصة أن تزيد من حجم الزيادة من خلال إصدار الأوامر فقط لإلغائها وإعادة إرسالها. سبب هذا السلوك هو عدم وجود رؤية في أي مكان يقدم أفضل تنفيذ. التاجر البشري هو الآن مهندس كوفينانسيال، كوت كوانتكوت (المحلل الكمي) مع مهارات البرمجة، الذين يمكن ضبط نماذج التداول على الطاير. وتطور الشرکات أدوات مالیة جدیدة مثل المشتقات المناخیة أو الصفقات الصناعیة عبر الأصول، وتحتاج إلی نشر التطبیقات الجدیدة بسرعة وبطریقة قابلة للتطویر. على المدى الطويل، ينبغي أن يأتي التمايز التنافسي من التحليل وليس المعرفة فقط. تجار نجمة الغد يتحملون المخاطر، ويحققون رؤية العميل الحقيقية، ويضربون باستمرار السوق (المصدر عب: ووو-935.ibmservicesusimcpdfge510-6270-trader. pdf). وقد كانت مرونة الأعمال أحد الشواغل الرئيسية للشركات التجارية منذ 11 سبتمبر 2001. وتتراوح الحلول في هذا المجال من مراكز بيانات زائدة تقع في مناطق جغرافية مختلفة ومتصلة بأماكن تجارية متعددة لحلول التاجر الافتراضية التي تقدم لمتداولي الطاقة معظم وظائف أرضية التداول في مكان بعيد. صناعة الخدمات المالية هي واحدة من الأكثر تطلبا من حيث متطلبات تكنولوجيا المعلومات. وتشهد هذه الصناعة تحولا معماريا نحو العمارة الموجهة نحو الخدمات (سوا)، وخدمات الويب، والمحاكاة الافتراضية لموارد تكنولوجيا المعلومات. سوا يستفيد من الزيادة في سرعة الشبكة لتمكين ديناميكية ملزمة والافتراضية مكونات البرمجيات. وهذا يسمح بإنشاء تطبيقات جديدة دون أن تفقد الاستثمار في النظم والبنية التحتية القائمة. هذا المفهوم لديه القدرة على إحداث ثورة في طريقة الاندماج، مما يتيح تخفيضات كبيرة في تعقيد وتكلفة هذا التكامل (gigaspacesdownloadMerrilLynchGigaSpacesWP. pdf). وهناك اتجاه آخر يتمثل في توطيد الخوادم في مزارع ملقمات مراكز البيانات، في حين أن مكاتب التاجر لديها ملحقات كفم وعملاء رقيقة جدا (مثل سونراي و هب بليد سولوتيونس). تتيح شبكات منطقة المترو عالية السرعة لبيانات السوق أن تكون متعددة الإرسال بين مواقع مختلفة، مما يتيح التمثيل الافتراضي لقاعة التداول. الهندسة المعمارية عالية المستوى الشكل 1 يصور بنية عالية المستوى للبيئة التجارية. يقع مصنع السهم ومحركات التداول الخوارزمية في مجموعة التداول عالية الأداء في مركز بيانات الشركات أو في البورصة. يقع التجار البشر في منطقة تطبيقات المستخدم النهائي. وظيفيا هناك نوعان من مكونات التطبيق في بيئة تجارية المؤسسة والناشرين والمشتركين. يوفر ناقل الرسائل مسار الاتصال بين الناشرين والمشتركين. هناك نوعان من حركة المرور الخاصة ببيئة تجارية: بيانات السوقحجز معلومات التسعير للأدوات المالية والأخبار والمعلومات ذات القيمة المضافة الأخرى مثل التحليلات. وهو أحادي الاتجاه والكمون جدا حساسة، تسليم عادة عبر أودب الإرسال المتعدد. ويقاس في أوبداتيسيك. و مبس. وتتدفق بيانات السوق من تغذية واحدة أو عدة خلاصات خارجية، تأتي من مزودي بيانات السوق مثل البورصات ومجمعات البيانات و إنز. كل مزود لديه شكل بيانات السوق الخاصة بها. يتم تلقي البيانات من قبل معالجات الأعلاف، والتطبيقات المتخصصة التي تطبيع وتنظيف البيانات ومن ثم إرسالها إلى المستهلكين البيانات، مثل محركات التسعير، وتطبيقات التداول حسابي، أو التجار البشر. كما تقوم الشركات البيعية بإرسال بيانات السوق إلى عملائها وشركات الشراء مثل صناديق الاستثمار وصناديق التحوط ومديري الأصول الأخرى. وقد تختار بعض شركات الشراء الحصول على تغذية مباشرة من البورصات، مما يقلل من الكمون. الشكل 1 معمارية التداول لجانب الشراء شركة الجانب الجانبي لا يوجد معيار صناعي لتنسيقات بيانات السوق. كل تبادل لها شكل الملكية. مزودي المحتوى المالي مثل رويترز وبلومبرغ تجميع مصادر مختلفة من بيانات السوق، وتطبيعه، وإضافة الأخبار أو التحليلات. ومن الأمثلة على الأعلاف الموحدة هي ردف (خلاصة بيانات رويترز)، و روف (ريوترز وير فورمات)، وبيانات بلومبرغ للخدمات المهنية. ولتقديم بيانات أقل عن سوق الكمون، قام كل من البائعين بإصدار خلاصات بيانات السوق في الوقت الحقيقي والتي تكون أقل معالجة وذات تحليلات أقل: بلومبرغ B-بايبويث B-بايب، تقوم بلومبرغ بتزوير بيانات سوقها من منصة التوزيع الخاصة بها نظرا لأن محطة بلومبرغ غير مطلوب للحصول على B - الأنابيب. وقد أعلنت وومبات ورويترز أعلاف معالجات دعم B - الأنابيب. قد تقرر الشركة تلقي الخلاصات مباشرة من التبادل لتقليل وقت الاستجابة. يمكن أن تكون المكاسب في سرعة الإرسال بين 150 ميلي ثانية إلى 500 ميلي ثانية. هذه الأعلاف هي أكثر تعقيدا وأكثر تكلفة والشركة لديها لبناء والحفاظ على النباتات الخاصة بهم شريط (financetechfeaturedshowArticle. jhtmlarticleID60404306). أوامر التداول هذا النوع من حركة المرور يحمل الصفقات الفعلية. فمن ثنائية الاتجاه والكمون جدا حساسة. ويقاس في مساجيسيك. و مبس. أوامر تنشأ من جانب شراء أو بيع الجانب شركة ويتم إرسالها إلى أماكن التداول مثل إكسهانج أو إن للتنفيذ. الشكل الأكثر شيوعا لنقل النظام هو فيكس (المعلومات المالية eXchangefixprotocol. org). وتسمى التطبيقات التي تعالج رسائل فيكس محركات فيكس وهي واجهة مع أنظمة إدارة النظام (أومز). يسمى التحسين إلى فيكس فاست (فيكس أدابتد فور سترامينغ)، والذي يستخدم مخطط ضغط لتقليل طول الرسالة، وفي الواقع، تقليل زمن الاستجابة. ويستهدف فاست أكثر إلى تسليم بيانات السوق ولها القدرة على أن تصبح معيارا. فاست يمكن أن تستخدم أيضا كمخطط ضغط لتنسيقات بيانات السوق الملكية. للحد من وقت الاستجابة، قد تختار الشركات إنشاء الوصول المباشر إلى الأسواق (دما). دما هي العملية الآلية لتوجيه نظام الأوراق المالية مباشرة إلى مكان التنفيذ، وبالتالي تجنب تدخل من طرف ثالث (towergroupresearchcontentglossary. jsppage1ampglossaryId383). دما يتطلب اتصال مباشر إلى مكان التنفيذ. ناقل الرسائل هو برامج الوسيطة من البائعين مثل تيبكو، 29West، رويترز رمدس، أو منصة مفتوحة المصدر مثل أمكب. يستخدم ناقل الرسائل آلية موثوقة لتقديم الرسائل. ويمكن أن يتم النقل عبر تكبيب (تيبكومز، 29West، رمدس، و أمكب) أو أودبمولتيكاست (تيبكورف، 29West، و رمدس). ويتمثل أحد المفاهيم المهمة في توزيع الرسائل في تدفق البيانات، وهو عبارة عن مجموعة فرعية من بيانات السوق تحددها معايير مثل رمز المؤشر أو الصناعة أو سلة معينة من الأدوات المالية. ينضم المشتركون إلى مجموعات الموضوعات التي تم تعيينها لموضوع واحد أو عدة مواضيع فرعية من أجل الحصول على المعلومات ذات الصلة فقط. في الماضي، تلقى جميع التجار جميع بيانات السوق. في الأحجام الحالية من حركة المرور، وهذا سيكون دون المستوى الأمثل. تلعب الشبكة دورا حاسما في البيئة التجارية. يتم نقل بيانات السوق إلى الطابق التجاري حيث يقع التجار البشري عبر شبكة عالية السرعة الحرم الجامعي أو مترو منطقة. كما أن توافرها العالي ووقت الاستجابة المنخفض، فضلا عن الإنتاجية العالية، هما أهم المقاييس. بيئة التداول عالية الأداء لديها معظم مكوناتها في مركز خدمة مركز البيانات. لتقليل وقت الاستجابة، تحتاج محركات التداول الخوارزمية إلى تحديد موقعها بالقرب من معالجات التغذية ومحركات فيكس وأنظمة إدارة الطلبات. نموذج النشر البديل لديه أنظمة التداول الحسابية الموجودة في تبادل أو مزود خدمة مع اتصال سريع لتبادل متعددة. نماذج النشر هناك نوعان من نماذج النشر لمنصة تداول عالية الأداء. قد تختار الشركات أن يكون لديها مزيج من اثنين: مركز البيانات للشركة التجارية (الشكل 2) هذا هو النموذج التقليدي، حيث يتم تطوير منصة التداول كاملة والحفاظ عليها من قبل الشركة مع وصلات الاتصال إلى جميع أماكن التداول. الكمون يختلف مع سرعة الروابط وعدد من القفزات بين الشركة والأماكن. الشكل 2 نموذج النشر التقليدي موقع مشترك في مكان التداول (التبادل، ومقدمي الخدمات المالية (فسب)) (الشكل 3) تقوم الشركة التجارية بنشر منصة التداول الآلي في أقرب وقت ممكن إلى أماكن التنفيذ لتقليل وقت الاستجابة. الشکل 3 نموذج النشر المستھدف الخدمات التجاریة الموجھة نحو الخدمات نحن نقترح إطارا موجھا نحو الخدمات لبناء ھیکل التداول القادم من الجیل. ويوفر هذا النهج إطارا مفاهيميا ومسارا للتنفيذ يستند إلى نمطية التقليل من التبعيات وتقليلها إلى أدنى حد. يوفر هذا الإطار للشركات منهجية: تقييم حالتها الحالية من حيث الخدمات تحديد أولويات الخدمات على أساس قيمتها إلى الأعمال التجارية تطوير منصة التداول إلى الدولة المطلوبة باستخدام نهج وحدات تعتمد بنية التداول عالية الأداء على الخدمات التالية، كما التي يحددها إطار معمارية الخدمات الممثلة في الشكل 4. الشكل 4 إطار معمارية الخدمة لخدمة عالية الأداء التراسل التراخي التراسل خدمة يتم توفير هذه الخدمة من قبل حافلة الرسائل، وهو نظام البرمجيات التي تحل مشكلة ربط العديد من ل - العديد من التطبيقات. يتكون النظام من: مجموعة من مخططات الرسائل المحددة مسبقا مجموعة من رسائل الأوامر الشائعة بنية أساسية للتطبيق مشتركة لإرسال الرسائل إلى المستلمين. يمكن أن تستند البنية التحتية المشتركة إلى وسيط رسالة أو على نموذج نشر الاشتراك. المتطلبات الأساسية لحافلة الرسائل من الجيل التالي هي (المصدر 29West): أقل كمون ممكن (على سبيل المثال أقل من 100 ميكروثانية) الاستقرار تحت الحمل الثقيل (على سبيل المثال أكثر من 1.4 مليون مسغسيك) التحكم والمرونة (التحكم في معدل النقل القابل للضبط) هناك هي الجهود المبذولة في هذه الصناعة لتوحيد ناقل الرسائل. بروتوكول المتقدم قائمة انتظار الرسائل (أمكب) هو مثال على معيار مفتوح بطل من قبل J. P. مورغان تشيس وبدعم من مجموعة من البائعين مثل سيسكو، إنفوي تكنولوجيز، ريد هات، تويست ابتكارات العملية، ايونا، 29West، و إماتيكس. اثنين من الأهداف الرئيسية هي توفير مسار أكثر بساطة إلى قابلية التشغيل للتطبيقات المكتوبة على منصات مختلفة ونمطية بحيث الوسيطة يمكن أن تتطور بسهولة. وبعبارات عامة جدا، يكون خادم أمكب مشابها لخادم البريد الإلكتروني حيث يعمل كل تبادل كعميل لنقل الرسائل وكل طابور رسالة كعلبة بريد. تحدد الارتباطات جداول التوجيه في كل عامل نقل. يرسل الناشرون رسائل إلى وكلاء النقل الفرديين، ثم يقومون بتوجيه الرسائل إلى صناديق البريد. المستهلكون يأخذون رسائل من علب البريد، مما يخلق نموذجا قويا ومرنا بسيطا (المصدر: amqp. orgtikiwikitiki-index. phppageOpenApproachWhyAMQP). خدمة مراقبة الكمون المتطلبات الرئيسية لهذه الخدمة هي: دقيقة ملي ثانية من القياسات الرؤية في الوقت الحقيقي تقريبا دون إضافة الكمون لحركة التداول القدرة على التمييز بين الكمون تجهيز التطبيق من الكمون عبور الشبكة القدرة على التعامل مع معدلات رسالة عالية توفير واجهة برنامجية ل تطبيقات التداول لتلقي البيانات الكمون، مما يتيح محركات التداول خوارزمية للتكيف مع الظروف المتغيرة ربط الأحداث الشبكة مع أحداث التطبيق لأغراض استكشاف الأخطاء وإصلاحها يمكن تعريف الكمون على أنه الفاصل الزمني بين عندما يتم إرسال أمر التجارة وعندما يتم الاعتراف نفس الأمر وتصرفت من قبل الطرف المتلقي. معالجة مشكلة الكمون هي مشكلة معقدة، تتطلب نهجا شاملا يحدد جميع مصادر الكمون وينطبق تقنيات مختلفة في طبقات مختلفة من النظام. الشكل 5 يصور مجموعة متنوعة من المكونات التي يمكن أن تقدم الكمون في كل طبقة من كومة أوسي. كما أنه يرسم كل مصدر للكامون مع حل ممكن وحل رصد. هذا النهج الطبقات يمكن أن تعطي الشركات طريقة أكثر تنظيما للهجوم على قضية الكمون، حيث يمكن اعتبار كل مكون على أنها خدمة ومعاملتها باستمرار في جميع أنحاء الشركة. يمكن أن يكون الحفاظ على قياس دقيق للحالة الديناميكية لهذه الفترة الزمنية عبر الطرق والوجهات البديلة مساعدة كبيرة في القرارات التجارية التكتيكية. القدرة على تحديد الموقع الدقيق للتأخير، سواء في شبكة حافة العملاء، مركز المعالجة المركزية، أو مستوى تطبيق المعاملة، يحدد بشكل كبير قدرة مقدمي الخدمات على الوفاء باتفاقاتهم على مستوى الخدمات التجارية (سلا). وفيما يتعلق بأشكال الشراء والبيع، وكذلك لمشتركي بيانات السوق، فإن التحديد السريع للعقبات وإزالتها يترجم مباشرة إلى تعزيز الفرص التجارية والإيرادات. الشكل 5 معمارية إدارة وقت الاستجابة أدوات مراقبة سيسكو منخفضة الكمون تعمل أدوات المراقبة الشبكية التقليدية مع دقائق أو ثواني دقيقة. تتطلب منصات التداول من الجيل التالي، وخاصة تلك التي تدعم التداول الخوارزمي، تأخيرات أقل من 5 مللي ثانية ومستويات منخفضة للغاية من فقدان الحزمة. على شبكة جيجابت لان، يمكن أن يسبب ميكروبرست 100 مللي ثانية 10000 المعاملات إلى أن تضيع أو تأخر بشكل مفرط. تقدم شركة سيسكو لعملائها مجموعة من الأدوات لقياس زمن الاستجابة في بيئة تجارية: مدير جودة عرض النطاق الترددي (بم) من شركة كورفيل (سوم أون أون-باسد فينانسيال سيرفيسز كمنسي مونيتورينغ سولوتيون (فسمز) عرض النطاق الترددي مدير الجودة عرض النطاق الترددي مدير الجودة (بم) 4.0 هو وهو الجيل التالي من منتجات إدارة أداء التطبيقات الشبكية التي تمكن العملاء من مراقبة وتوفير شبكتها للمستويات التي تسيطر عليها من الكمون وفقدان الأداء. في حين أن بم لا يستهدف حصرا شبكات التداول، الرؤية ميكروثانية جنبا إلى جنب مع ميزات توفير عرض النطاق الترددي ذكي يجعلها مثالية لهذه البيئات تطلبا. سيسكو بم 4.0 تنفذ مجموعة واسعة من براءات الاختراع وبراءات الاختراع في انتظار تحليل حركة المرور وتقنيات تحليل الشبكة التي تعطي للمستخدم رؤية لم يسبق لها مثيل وفهم كيفية تحسين الشبكة لأقصى قدر من الأداء التطبيق. ويدعم سيسكو بم الآن على عائلة المنتج من سيسكو تطبيق نشر المحرك (إيد). إن عائلة منتج سيسكو أد هي المنصة المفضلة لتطبيقات إدارة شبكة سيسكو. مزايا بم سيسكو الرؤية الصغرى بم هو القدرة على كشف وقياس وتحليل زمن الاستجابة، غضب، وفقدان أحداث حركة المرور وصولا إلى مستويات ميكروثانية من دقة مع كل حزمة القرار. وهذا يمكن سيسكو بم من الكشف عن تأثير أحداث حركة المرور وتحديدها على وقت استجابة الشبكة والارتعاش والخسارة. ومن الأمور الحاسمة بالنسبة لبيئات التداول أن بسم يمكن أن يدعم قياسات الكمون والخسارة والارتعاش في اتجاه واحد لكل من حركة بروتوكول الإنترنت (تكب) و أودب (الإرسال المتعدد). وهذا يعني أنه يقدم تقارير بسلاسة لكل من بيانات حركة المرور وبيانات السوق. بم يسمح للمستخدم لتحديد مجموعة شاملة من العتبات (ضد النشاط ميكروبورست، الكمون، خسارة، غضب، والاستخدام، وما إلى ذلك) على جميع الواجهات. ثم بم قم بتشغيل الخلفية المتداول التقاط الحزمة. عند حدوث انتهاك عتبة أو حدث آخر من تدهور الأداء المحتمل، فإنه يؤدي سيسكو بم لتخزين التقاط الحزمة إلى القرص لتحليلها لاحقا. وهذا يتيح للمستعمل أن يدرس بتفصيل كامل حركة التطبيقات التي تأثرت بانحطاط الأداء (كوتدكوت) والحركة التي تسببت في تدهور الأداء (كوثبولبريتسكوت). وهذا يمكن أن يقلل كثيرا من الوقت الذي يقضيه تشخيص وحل مشكلات أداء الشبكة. بم هو أيضا قادرة على تقديم عرض النطاق الترددي مفصل وجودة الخدمة (كوس) توصيات توفير السياسة، والتي يمكن للمستخدم تطبيق مباشرة لتحقيق أداء الشبكة المطلوب. قياسات بم تم توضيحها لفهم الفرق بين بعض تقنيات القياس التقليدية والرؤية التي يوفرها بم، يمكننا أن ننظر إلى بعض الرسوم البيانية المقارنة. في المجموعة الأولى من الرسوم البيانية (الشكل 6 والشكل 7)، ونحن نرى الفرق بين الكمون يقاس بسمس السلبية مراقبة جودة الشبكة (بنم) والكمون يقاس عن طريق حقن حزم بينغ كل 1 ثانية في تيار حركة المرور. في الشكل 6. نرى الكمون ذكرت من قبل 1 إيمب حزم بينغ إيمب لحركة مرور الشبكة الحقيقية (يتم تقسيمه إلى 2 لإعطاء تقدير للتأخير في اتجاه واحد). فإنه يدل على تأخير مريح أقل من حوالي 5ms تقريبا في كل وقت. الشكل 6 زمن الاستجابة المبلغ عنه بواسطة إيمب بينغ الحزم 1-الثانية لحركة الشبكة الحقيقية في الشكل 7. ونحن نرى الكمون التي أبلغ عنها بنم لنفس حركة المرور في نفس الوقت. هنا نرى أنه من خلال قياس الكمون في اتجاه واحد من حزم التطبيق الفعلي، نحصل على صورة مختلفة جذريا. هنا ينظر إلى الكمون أن تحوم حوالي 20 مللي ثانية، مع انفجارات في بعض الأحيان أعلى بكثير. التفسير هو أن بينغ يرسل الحزم فقط كل ثانية، فإنه مفقود تماما معظم الكمون حركة المرور التطبيق. وفي الواقع، تشير نتائج بينغ عادة إلى تأخر الانتشار ذهابا وإيابا بدلا من تأخر التطبيق الفعلي عبر الشبكة. الشكل 7 زمن الاستجابة المبلغ عنه من قبل الشبكة الوطنية لإدارة الحركة في حركة المرور في الشبكة الحقيقية في المثال الثاني (الشكل 8)، نرى الفرق في تحميل الوصلة أو مستويات التشبع المبلغ عنها بين عرض متوسط ​​قدره 5 دقائق وعرض 5 ميكروبورست (يمكن أن يقدم بم تقارير عن الميكروبورستات لأسفل إلى حوالي 10-100 دقة نانوسيكوند). ويظهر الخط الأخضر متوسط ​​الانتفاع بمتوسط ​​5 دقائق يكون منخفضا، وربما يصل إلى 5 ميغابتات. يظهر مؤامرة زرقاء داكنة 5ms نشاط الميكروبورست تصل بين 75 ميغابت و 100 ميغابت، وسرعة لان بشكل فعال. بقم يظهر هذا المستوى من الدقة لجميع التطبيقات، كما أنه يعطي قواعد واضحة للتمكين لتمكين المستخدم من السيطرة على أو تحييد هذه ميكروبورستس. الشكل 8 الفرق في الوصلة المبلغ عنها التحميل بين عرض متوسط ​​لمدة 5 دقائق وعرض ميكروبرست بمس 5 مللي ثانية نشر بم في شبكة التداول يبين الشكل 9 نشر بم النموذجي في شبكة تجارية. الشكل 9 نموذجي نشر بم في شبكة التداول يمكن بعد ذلك استخدام بم للإجابة على هذه الأنواع من الأسئلة: هل أي من وصلات جيجابت لان الأساسية مشبعة لأكثر من x ميلي ثانية هل هذا يسبب خسارة الروابط التي سوف تستفيد أكثر من الترقية إلى إيثيرشانل أو 10 جيجابت سرعات ما حركة المرور التطبيق يسبب تشبع بلدي 1 جيجابت الروابط هي أي من بيانات السوق تعاني من خسارة نهاية إلى نهاية كم كمون إضافي لا تجربة مركز البيانات تجاوز الفشل هل هذا الرابط الحجم بشكل صحيح للتعامل مع ميكروبورستس هل التجار الحصول على تحديثات الكمون المنخفض من طبقة توزيع البيانات في السوق هل يرون أي تأخير أكبر من X ميلي ثانية سيكون قادرا على الإجابة على هذه الأسئلة ببساطة وفعالية يوفر الوقت والمال في إدارة شبكة التداول. بم هو أداة أساسية للحصول على وضوح في بيانات السوق وبيئات التداول. وهو يوفر قياسات الكمون الحبيبية من طرف إلى طرف في البنى التحتية المعقدة التي تشهد حركة بيانات كبيرة الحجم. الكشف الفعال ميكروبورستس في مستويات ميلي ثانية واحدة وتلقي تحليل الخبراء على حدث معين لا تقدر بثمن للمهندسين المعماريين الطابق التجاري. وتوفر توصيات توفير النطاق الترددي الذكي، مثل التحجيم وتحليل ما إذا كان، مرونة أكبر للاستجابة لظروف السوق المتقلبة. ومع استمرار انفجار التداول الخوارزمي وزيادة معدلات الرسائل، يوفر بم، مقترنا بأداة جودة الخدمة، القدرة على تنفيذ سياسات جودة الخدمة التي يمكن أن تحمي تطبيقات التداول الحاسمة. سيسكو فينانسيال سيرفيسز اتقان مراقبة الحلول تعاونت سيسكو و ترادينغ ميتريكس على حلول رصد الكمون لتدفق النظام فيكس ومراقبة بيانات السوق. تعد تقنية سيسكو أون الأساس لفئة جديدة من المنتجات والحلول المضمنة في الشبكة والتي تساعد على دمج الشبكات الذكية مع البنية التحتية للتطبيقات، استنادا إلى أي من البنى المعمارية الموجهة نحو الخدمة أو التقليدية. مقاييس التداول هي الشركة الرائدة في مجال توفير برامج تحليلية للبنية التحتية للشبكة وأغراض رصد الكمون التطبيق (ترادينغمتريكس). يرتبط حل سيسكو أون فينانسيال سيرفيسز كمنتي مونيتورينغ (فسمز) بنوعين من الأحداث عند نقطة المراقبة: ترتبط أحداث الشبكة مباشرة مع التعامل مع رسائل الطلب المتزامنة تدفق أوامر التجارة وأحداث تحديث السوق المطابقة باستخدام الطوابع الزمنية التي تم تأكيدها عند نقطة التقاطها في فإن تحليل الوقت الحقيقي لهذه التدفقات المترابطة من البيانات يسمح بتحديد دقيق للاختناقات عبر البنية التحتية أثناء تنفيذ التجارة أو توزيع بيانات السوق. من خلال رصد وقياس الكمون في وقت مبكر من الدورة، يمكن للشركات المالية اتخاذ قرارات أفضل حول أي خدمة الشبكة والتي الوسيط أو السوق، أو الطرف المقابل لاختيار لتوجيه أوامر التجارة. وبالمثل، تتيح هذه المعرفة مزيدا من التبسيط في الوصول إلى بيانات السوق المحدثة (أسعار الأسهم، والأخبار الاقتصادية، وما إلى ذلك)، وهو ما يشكل أساسا هاما لبدء الفرص السوقية أو الانسحاب منها أو متابعتها. مكونات الحل هي: الأجهزة أون في ثلاثة عوامل شكل: وحدة الشبكة أون ل سيسكو 2600280037003800 الموجهات أون شفرة ل سيسكو محفز 6500 سلسلة أون 8340 الأجهزة مقاييس التداول برنامج مامبا 2.0، الذي يوفر الرصد وتنبيه التطبيق، يعرض الرسوم البيانية الكمون على لوحة القيادة، ويصدر تنبيهات عند حدوث تباطؤ (tradingmetricsTMbrochure. pdf). الشكل 10 مراقبة وقت الاستجابة فيكس المستندة إلى أون سيسكو إب سلا أداة سيسكو إب سلا هي أداة مدمجة لإدارة الشبكة في سيسكو يوس تسمح للموجهات والمفاتيح بإنشاء تيارات حركة اصطناعية يمكن قياسها من حيث الكمون والارتعاش وفقدان الرزم ومعايير أخرى (سيسكوجيبسلا ). ومفهومان رئيسيان هما مصدر الحركة المتولدة والهدف. كل من هذه تشغيل مستجيب سلا إب، التي تقع على عاتق المسؤولية عن الطابع الزمني حركة المرور قبل أن يتم مصدرها وعادتها الهدف (لقياس ذهابا وإيابا). يمكن الحصول على أنواع حركة المرور المختلفة ضمن اتفاقية مستوى الخدمة (سلا) الخاصة ب إب، وهي تستهدف مقاييس مختلفة وتستهدف مختلف الخدمات والتطبيقات. وتستخدم عملية الارتعاش أودب لقياس التأخير في اتجاه واحد ورحلة ذهابا وإيابا الاختلافات. وبما أن حركة مرور الوقت مختومة على كل من إرسال واستهداف الأجهزة باستخدام قدرة المجيب، ويتميز تأخير رحلة ذهابا وإيابا كما دلتا بين الطابعين اثنين. تم إدخال ميزة جديدة في يوس 12.3 (14) T، إب سلا الفرعية ميلي ثانية التقرير، والذي يسمح للطوابع الزمنية ليتم عرضها مع قرار في ميكروثانية، وبالتالي توفير مستوى من التفاصيل غير متوفرة سابقا. وقد جعلت هذه الميزة الجديدة سلا الملكية الفكرية ذات الصلة لشبكات الحرم الجامعي حيث الكمون الشبكة عادة ما تكون في حدود 300-800 ميكروثانية والقدرة على الكشف عن الاتجاهات والارتفاع (اتجاهات موجزة) على أساس عدادات الدقيقة الدقيقة هو شرط للعملاء المشتركين في الوقت وبيئات التداول الإلكترونية الحساسة. ونتيجة لذلك، يجري حاليا النظر في اتفاقية مستوى الخدمة (سلا) من قبل عدد كبير من المنظمات المالية حيث أنها تواجه جميعا متطلبات: الإبلاغ عن الكمون الأساسي لمستخدميها زمن الاستجابة الأساسي للإرسال بمرور الوقت الاستجابة السريعة لرشقات حركة المرور التي تسبب تغييرات في وقت الاستجابة المبلغ عنه، ميلي ثانية واحدة التقارير اللازمة لهؤلاء العملاء، حيث أن العديد من الحرم الجامعي والعظام الأساسية تقدم حاليا تحت الثانية من الكمون عبر عدة قفزات التبديل. عملت بيئات التداول الإلكترونية عموما للقضاء على أو تقليل جميع المناطق من الكمون الجهاز وشبكة لتقديم وفاء النظام السريع لرجال الأعمال. والإبلاغ عن أن أوقات استجابة الشبكة هي أقل من 1 ميلي ثانية واحدة لم يعد كافيا دقة دقة قياسات الكمون المبلغ عنها عبر شريحة الشبكة أو العمود الفقري تحتاج إلى أن تكون أقرب إلى 300-800 ثانية الصغرى مع درجة من القرار من 100 إيغراف ثانية. وأضافت اتفاقية مستوى الخدمة (سلا) إب مؤخرا دعما لتدفقات اختبار البث المتعدد إب، التي يمكن أن تقيس الكمون السوق البيانات. يتم عرض طوبولوجيا الشبكة النموذجية في الشكل 11 مع أجهزة التوجيه الظل ل سلا إب والمصادر والمستجيبين. الشكل 11 خدمات النفاذ إلى الخدمة (سلا) نشر خدمات الحوسبة السحابية تغطي خدمات الحوسبة مجموعة واسعة من التكنولوجيات بهدف إزالة الذاكرة واختناقات وحدة المعالجة المركزية التي تنشأ عن معالجة حزم الشبكة. تطبيقات التداول تستهلك كميات كبيرة من بيانات السوق والخوادم تضطر إلى تخصيص الموارد لمعالجة حركة مرور الشبكة بدلا من معالجة التطبيق. معالجة النقلالسرعات العالية، يمكن معالجة حزمة الشبكة تستهلك كمية كبيرة من دورات وحدة المعالجة المركزية الخادم والذاكرة. القاعدة المعمول بها تنص على أن 1Gbps من عرض النطاق الترددي للشبكة يتطلب 1 غيغاهرتز من قدرة المعالج (مصدر إنتل ورقة بيضاء على إو التسارع inteltechnologyioacceleration306517.pdf). النسخ الاحتياطي المؤقت كوبرينغ في تنفيذ كومة شبكة التقليدية، يحتاج إلى نسخ البيانات من قبل وحدة المعالجة المركزية بين مخازن الشبكة ومخازن المؤقتة التطبيق. هذه الحالة العامة تزداد سوءا بسبب حقيقة أن سرعات الذاكرة لم تواكب الزيادة في سرعات وحدة المعالجة المركزية. على سبيل المثال، المعالجات مثل إنتل زيون تقترب من 4 غيغاهرتز، في حين أن رقائق ذاكرة الوصول العشوائي تحوم حول 400MHz (ل در 3200 الذاكرة) (مصدر إنتل inteltechnologyioacceleration306517.pdf). تبديل السياق في كل مرة تحتاج إلى معالجة حزمة فردية، تقوم وحدة المعالجة المركزية بتنفيذ سياق التبديل من سياق التطبيق إلى سياق حركة مرور الشبكة. يمكن تخفيض هذه النفقات العامة إذا كان التبديل سيحدث فقط عند اكتمال المخزن المؤقت للتطبيق الكامل. الشكل 12 مصادر النفقات العامة في خوادم مراكز البيانات تفريغ حمولة تكب المحرك (تو) يتم نقل دورات معالج النقل إلى نيك. نقل تكبيب بروتوكول كومة المخزن المؤقت نسخ من ذاكرة النظام إلى ذاكرة نيك. الوصول إلى الذاكرة المباشرة عن بعد (ردما) يتيح محول شبكة لنقل البيانات مباشرة من التطبيق إلى التطبيق دون إشراك نظام التشغيل. يزيل النسخ المؤقت وسيطة التطبيق (استهلاك عرض النطاق الترددي الذاكرة). تجاوز النواة الوصول المباشر على مستوى المستخدم إلى الأجهزة. يقلل بشكل كبير من مفاتيح سياق التطبيق. الشكل 13 ردما و كيرنيل بايباس إنفينيباند عبارة عن وصلة اتصال تسلسلي ثنائي الاتجاه من نقطة إلى نقطة (من نوع إلى آخر) تقوم بتنفيذ ردما، من بين سمات أخرى. تقدم سيسكو مفتاح إنفينيباند، ومفتاح تبديل الخادم (سفس): ciscoapplicationpdfenusguestnetsolns500c643cdccont0900aecd804c35cb. pdf. Figure 14 Typical SFS Deployment Trading applications benefit from the reduction in latency and latency variability, as proved by a test performed with the Cisco SFS and Wombat Feed Handlers by Stac Research: Application Virtualization Service De-coupling the application from the underlying OS and server hardware enables them to run as network services. One application can be run in parallel on multiple servers, or multiple applications can be run on the same server, as the best resource allocation dictates. This decoupling enables better load balancing and disaster recovery for business continuance strategies. The process of re-allocating computing resources to an application is dynamic. Using an application virtualization system like Data Synapses GridServer, applications can migrate, using pre-configured policies, to under-utilized servers in a supply-matches-demand process (wwwworkworldsupp2005ndc1022105virtual. htmlpage2 ). There are many business advantages for financial firms who adopt application virtualization: Faster time to market for new products and services Faster integration of firms following merger and acquisition activity Increased application availability Better workload distribution, which creates more quothead roomquot for processing spikes in trading volume Operational efficiency and control Reduction in IT complexity Currently, application virtualization is not used in the trading front-office. One use-case is risk modeling, like Monte Carlo simulations. As the technology evolves, it is conceivable that some the trading platforms will adopt it. Data Virtualization Service To effectively share resources across distributed enterprise applications, firms must be able to leverage data across multiple sources in real-time while ensuring data integrity. With solutions from data virtualization software vendors such as Gemstone or Tangosol (now Oracle), financial firms can access heterogeneous sources of data as a single system image that enables connectivity between business processes and unrestrained application access to distributed caching. The net result is that all users have instant access to these data resources across a distributed network (gridtoday030210101061.html ). This is called a data grid and is the first step in the process of creating what Gartner calls Extreme Transaction Processing (XTP) (gartnerDisplayDocumentrefgsearchampid500947 ). Technologies such as data and applications virtualization enable financial firms to perform real-time complex analytics, event-driven applications, and dynamic resource allocation. One example of data virtualization in action is a global order book application. An order book is the repository of active orders that is published by the exchange or other market makers. A global order book aggregates orders from around the world from markets that operate independently. The biggest challenge for the application is scalability over WAN connectivity because it has to maintain state. Todays data grids are localized in data centers connected by Metro Area Networks (MAN). This is mainly because the applications themselves have limitsthey have been developed without the WAN in mind. Figure 15 GemStone GemFire Distributed Caching Before data virtualization, applications used database clustering for failover and scalability. This solution is limited by the performance of the underlying database. Failover is slower because the data is committed to disc. With data grids, the data which is part of the active state is cached in memory, which reduces drastically the failover time. Scaling the data grid means just adding more distributed resources, providing a more deterministic performance compared to a database cluster. Multicast Service Market data delivery is a perfect example of an application that needs to deliver the same data stream to hundreds and potentially thousands of end users. وقد تم تنفيذ خدمات بيانات السوق مع بث تكب أو أودب كطبقة الشبكة، ولكن تلك التطبيقات لها قابلية محدودة. Using TCP requires a separate socket and sliding window on the server for each recipient. UDP broadcast requires a separate copy of the stream for each destination subnet. Both of these methods exhaust the resources of the servers and the network. The server side must transmit and service each of the streams individually, which requires larger and larger server farms. On the network side, the required bandwidth for the application increases in a linear fashion. For example, to send a 1 Mbps stream to 1000recipients using TCP requires 1 Gbps of bandwidth. IP multicast is the only way to scale market data delivery. To deliver a 1 Mbps stream to 1000 recipients, IP multicast would require 1 Mbps. The stream can be delivered by as few as two serversone primary and one backup for redundancy. There are two main phases of market data delivery to the end user. In the first phase, the data stream must be brought from the exchange into the brokerages network. Typically the feeds are terminated in a data center on the customer premise. The feeds are then processed by a feed handler, which may normalize the data stream into a common format and then republish into the application messaging servers in the data center. The second phase involves injecting the data stream into the application messaging bus which feeds the core infrastructure of the trading applications. The large brokerage houses have thousands of applications that use the market data streams for various purposes, such as live trades, long term trending, arbitrage, etc. Many of these applications listen to the feeds and then republish their own analytical and derivative information. For example, a brokerage may compare the prices of CSCO to the option prices of CSCO on another exchange and then publish ratings which a different application may monitor to determine how much they are out of synchronization. Figure 16 Market Data Distribution Players The delivery of these data streams is typically over a reliable multicast transport protocol, traditionally Tibco Rendezvous. Tibco RV operates in a publish and subscribe environment. Each financial instrument is given a subject name, such as CSCO. last. Each application server can request the individual instruments of interest by their subject name and receive just a that subset of the information. This is called subject-based forwarding or filtering. Subject-based filtering is patented by Tibco. A distinction should be made between the first and second phases of market data delivery. The delivery of market data from the exchange to the brokerage is mostly a one-to-many application. The only exception to the unidirectional nature of market data may be retransmission requests, which are usually sent using unicast. The trading applications, however, are definitely many-to-many applications and may interact with the exchanges to place orders. Figure 17 Market Data Architecture Design Issues Number of GroupsChannels to Use Many application developers consider using thousand of multicast groups to give them the ability to divide up products or instruments into small buckets. Normally these applications send many small messages as part of their information bus. Usually several messages are sent in each packet that are received by many users. Sending fewer messages in each packet increases the overhead necessary for each message. In the extreme case, sending only one message in each packet quickly reaches the point of diminishing returnsthere is more overhead sent than actual data. Application developers must find a reasonable compromise between the number of groups and breaking up their products into logical buckets. Consider, for example, the Nasdaq Quotation Dissemination Service (NQDS). The instruments are broken up alphabetically: This approach allows for straight forward networkapplication management, but does not necessarily allow for optimized bandwidth utilization for most users. A user of NQDS that is interested in technology stocks, and would like to subscribe to just CSCO and INTL, would have to pull down all the data for the first two groups of NQDS. Understanding the way users pull down the data and then organize it into appropriate logical groups optimizes the bandwidth for each user. In many market data applications, optimizing the data organization would be of limited value. Typically customers bring in all data into a few machines and filter the instruments. Using more groups is just more overhead for the stack and does not help the customers conserve bandwidth. Another approach might be to keep the groups down to a minimum level and use UDP port numbers to further differentiate if necessary. The other extreme would be to use just one multicast group for the entire application and then have the end user filter the data. In some situations this may be sufficient. Intermittent Sources A common issue with market data applications are servers that send data to a multicast group and then go silent for more than 3.5 minutes. These intermittent sources may cause trashing of state on the network and can introduce packet loss during the window of time when soft state and then hardware shorts are being created. PIM-Bidir or PIM-SSM The first and best solution for intermittent sources is to use PIM-Bidir for many-to-many applications and PIM-SSM for one-to-many applications. Both of these optimizations of the PIM protocol do not have any data-driven events in creating forwarding state. That means that as long as the receivers are subscribed to the streams, the network has the forwarding state created in the hardware switching path. Intermittent sources are not an issue with PIM-Bidir and PIM-SSM. Null Packets In PIM-SM environments a common method to make sure forwarding state is created is to send a burst of null packets to the multicast group before the actual data stream. The application must efficiently ignore these null data packets to ensure it does not affect performance. The sources must only send the burst of packets if they have been silent for more than 3 minutes. A good practice is to send the burst if the source is silent for more than a minute. Many financials send out an initial burst of traffic in the morning and then all well-behaved sources do not have problems. Periodic Keepalives or Heartbeats An alternative approach for PIM-SM environments is for sources to send periodic heartbeat messages to the multicast groups. This is a similar approach to the null packets, but the packets can be sent on a regular timer so that the forwarding state never expires. S, G Expiry Timer Finally, Cisco has made a modification to the operation of the S, G expiry timer in IOS. There is now a CLI knob to allow the state for a S, G to stay alive for hours without any traffic being sent. The (S, G) expiry timer is configurable. This approach should be considered a workaround until PIM-Bidir or PIM-SSM is deployed or the application is fixed. RTCP Feedback A common issue with real time voice and video applications that use RTP is the use of RTCP feedback traffic. Unnecessary use of the feedback option can create excessive multicast state in the network. If the RTCP traffic is not required by the application it should be avoided. Fast Producers and Slow Consumers Today many servers providing market data are attached at Gigabit speeds, while the receivers are attached at different speeds, usually 100Mbps. This creates the potential for receivers to drop packets and request re-transmissions, which creates more traffic that the slowest consumers cannot handle, continuing the vicious circle. The solution needs to be some type of access control in the application that limits the amount of data that one host can request. QoS and other network functions can mitigate the problem, but ultimately the subscriptions need to be managed in the application. Tibco Heartbeats TibcoRV has had the ability to use IP multicast for the heartbeat between the TICs for many years. However, there are some brokerage houses that are still using very old versions of TibcoRV that use UDP broadcast support for the resiliency. This limitation is often cited as a reason to maintain a Layer 2 infrastructure between TICs located in different data centers. These older versions of TibcoRV should be phased out in favor of the IP multicast supported versions. Multicast Forwarding Options PIM Sparse Mode The standard IP multicast forwarding protocol used today for market data delivery is PIM Sparse Mode. It is supported on all Cisco routers and switches and is well understood. PIM-SM can be used in all the network components from the exchange, FSP, and brokerage. There are, however, some long-standing issues and unnecessary complexity associated with a PIM-SM deployment that could be avoided by using PIM-Bidir and PIM-SSM. These are covered in the next sections. The main components of the PIM-SM implementation are: PIM Sparse Mode v2 Shared Tree (spt-threshold infinity) A design option in the brokerage or in the exchange. Cisco TelePresence QA TANDBERG integration and Cisco TelePresence Roadmap Q. What is new now that TANDBERG is a part of Cisco A. The TANDBERG portfolio is now integrated with the existing Cisco TelePresence portfolio giving customers access to a broader product choice and an integrated architecture for Cisco TelePresence products and solutions. With TANDBERG products and technologies, Cisco now offers the most comprehensive and interoperable portfolio of industry-leading solutions for face-to-face collaboration along with the best integration with other collaboration tools for new collaboration experiences. Q. How are the Cisco and TANDBERG product lines being integrated A. TANDBERG video endpoints and infrastructure products are being integrated into the Cisco TelePresence portfolio and architecture: TANDBERG endpoints, including components, are now part of the Cisco TelePresence endpoints business. TANDBERG multipoint, interoperability, management, callsession control, and media services such as recording are now part of the Cisco TelePresence infrastructure business. TANDBERG intercompany capabilities are now part of the Cisco TelePresence as a Service business. The integration of TANDBERG products into the Cisco TelePresence family will bring ubiquitous usability features such as One Button to Push and Continuous Presence, as well as network scalability features such as network-based multipoint switching. Thus, organizations will be able to roll out Cisco TelePresence products globally to users everywhere for many different applications and high usage. Q. Are my existing service contracts with Cisco or TANDBERG still valid A. Yes, Cisco will continue to honor existing services and support commitments made to TANDBERG customers and partners through the TANDBERG service team. Q. Will my existing Cisco and TANDBERG products work together A. Yes. Cisco is committed to delivering any-to-any interoperability across the entire product line and with other vendors video and collaboration products. Q. What interoperability products are now in the combined portfolio A. The combination of standards-based Cisco and TANDBERG interoperability technology is market-leading. Cisco offers compelling solutions for video interoperability with: Cisco Unified Video Conferencing, the Cisco Media Experience Engine (MXE), and now TANDBERG standards-compliant endpoints and infrastructure, including multipoint control units (MCUs) and telepresence servers. Cisco has also recently introduced the standards-based Telepresence Interoperability Protocol to addrsess native telepresence interoperability. TIP has gained support from major vendors and is offered as a royalty-free TIP license and a source-code library. Cisco is also working to have TIP managed by an industry standards body and will adopt any telepresence standard from a recognized standards organization. Cisco is committed to standards-based any-to-any interoperability-between equipment from different vendors and between collaboration technologies such as Cisco WebEx meeting applications. The Cisco TelePresence architecture already provides integration with digital media and collaboration solutions from Cisco and other companies. Q. What do I need in order to ensure that my existing videoconferencing products or other video collaboration products will interoperate with Cisco TelePresence or TANDBERG endpoints A. Today, you have a variety of choices for interoperability between the integrated Cisco TelePresence portfolio and other video applications. The Cisco TelePresence portfolio is based upon standards such as SIP and H.264. These standards enable compatibility with other, standards-based video devices including H.323 and high-definition video systems. Your existing interoperability products will work today and will be enhanced with broader interoperability capabilities over time. Additionally, Cisco will enable native telepresence interoperability across the portfolio via TIP or an industry standard. As interoperability standards evolve, Cisco will deliver on-demand media services available over the network whenever and wherever you need them. Q. Because all TANDBERG products interoperate with Microsoft Office Communicator (MOC), will my Cisco products interoperate too A. Essentially, any endpoint that can interoperate with a Cisco reg Unified Video Conferencing System will interoperate with Cisco TelePresence endpoints, including standards-based H.320, H.323, Session Initiation Protocol (SIP), or Skinny Client Control Protocol (SCCP) video conferencing endpoints. This interoperation facilitates connectivity with most endpoints from vendors such as Polycom, TANDBERG, Sony, Aethra, VCON, PictureTel, VTel, Huawei, and Microsoft. It also includes Cisco video endpoints such as Cisco Unified Video Advantage, Cisco Unified Personal Communicator, and Cisco Unified IP Phone 7985G. TANDBERG VCS interoperates with Cisco Unified Communication Manager to provide call handling between endpoints registered to VCS and CUCM, respectively. Q. TANDBERG products used to be called video conferencing. Why are they now being called Cisco TelePresence. Telepresence provides a unique in person experience which is the result of quotnext-generationquot videoconferencing capabilities. Increasingly TANDBERG video products have adopted and incorporated that set of capabilities. Now that TANDBERG is a part of Cisco, the TANDBERG product line will be integrated into the Cisco TelePresence portfolio. The new combined portfolio is planned to offer an expanded feature set that includes One Button to Push meeting launch, continuous presence, integrated scheduling, ad hoc flexibility, reliability, and scalability. This development is important for you, because the simplicity and reliability features that Cisco TelePresence offers encourage high usage of products and applications, meaning low user-training requirements and cost effective deployment and administration. More information about the characteristics of Cisco TelePresence follows. Cisco TelePresence Overview Q. What is telepresence A. Telepresence is an industry category that generally applies to collaboration technologies providing an quotin-personquot virtual experience. Originally introduced as a completely separate visual communications category with a narrow set of rules including camera placement and display sizes to ensure an quotin personquot meeting experience, the term quottelepresencequot has evolved over the past few years to embrace a larger set of High Definition (HD) video devices that provide 720p or better resolution video, wideband audio and low latency. Telepresence is also typically defined as being extremely easy to use and support, and therefore enables high usage and low TCO, differentiating it from traditional video conferencing With the evolution of traditional video conferencing from standard definition (SD) to HD video resolutions, and a spectrum of products ranging from the meeting room all the way to the desktop, the high end of that segment has blended with telepresence to form a new expanded telepresence market category. Q. What is Cisco TelePresence. A. Cisco TelePresence is considered by many to be the quotgold standardquot of telepresence experiences. It provides an immersive, in person experience, connecting teams and individuals together in many different ways. As a part of Cisco Collaboration, Cisco TelePresence connects co-workers and extends face-to-face collaboration across company boundaries to include partners and suppliers. From the boardroom to the office and customer-facing environments, to the home, Cisco TelePresence spans a complete, innovative endpoint portfolio, an integrated architecture, and any-to-any interoperability. It offers user-friendly features such as One Button To Push meeting launch and continuous presence that require little training, effective TCO and drive high utilization and return on investment. Q. What differentiates Cisco TelePresence A. Cisco TelePresence provides a unique in-person experience based on a set of advanced technologies, experiential knowledge, and extensive usability and human factors testing: Quality: Cisco TelePresence combines high-definition clarity, and CD-like spatial audio, as well as environmental conditions, to create the best possible experience. Environmental factors: Extensive research around product room and lighting design means your Cisco TelePresence experience is optimized, whether dedicated spaces or multipurpose rooms or personal offices. Cisco truly understands what makes a virtual environment feel quotface-to-facequot. Simplicity: Cisco TelePresence is designed to be very simple and user-friendly to set up and launch callsUse your enterprise calendar (for example, Microsoft Outlook) to schedule meetings. One Button to Push to launch a scheduled meeting or quickly make ad hoc calls right through a simple user interface. Because Cisco TelePresence is designed with the end user in mind and integrates with the tools you use every day, minimal user training is needed and minimal support from IT is required. This focus on ease of use makes it scalable across your entire enterprise and drives successful adoption rates higher. Reliability: Cisco TelePresence is built on an architecture to take advantage of a highly available network and the unified communications infrastructure to offer users quotdial tonequot reliability for intracompany or intercompany meetings, and LAN, WAN, or over-the-top connections. Q. What are the basic components A. The Cisco TelePresence portfolio consists of endpoints, infrastructure components, and intercompany capabilities. Cisco TelePresence endpoints are optimized for varying environments, such as immersive or multipurpose meeting rooms to desktop and mobile solutions. Cisco TelePresence infrastructure components are centered on unified communications to provide media services, management, call session control, multipoint switching, and multipoint technology. Intercompany Cisco TelePresence capabilities provide the ability to connect securely and scale across organizational and network boundaries. Intercompany capabilities and Cisco TelePresence Suites deliver intercompany services to customers through partners. Q. What are the differences between the various endpoints A. Cisco TelePresence endpoints are designed for all environments and experiences: Immersive: Dedicated telepresence rooms with an optimized or customized environment for face-to-face virtual communications and collaboration Multipurpose: Optimized telepresence experiences for the widest range of conferences rooms and environments Personal: Desktop video for use in personal offices, at home for telecommuting applications, an on the road Solution platforms: Core Cisco TelePresence components for customized applications for your business Q. What are the applications for Cisco TelePresence A. The spectrum of applications for Cisco TelePresence is very broad allowing you to do more with less, transform the organization and be greener. Cisco TelePresence enables you to unify the organization and scale expertise, making subject matter experts, executives, and other critical resources readily available, regardless of location. Thus, more face-to-face communication with the right people at the right time is possible. Many applications and business processes are being transformed using Cisco TelePresence as a strategic tool, such as: HD studio-quality recordings at the touch of a button from any Cisco TelePresence room Financial applications including virtual trading windows and remote bank branch-office specialists In person consultation with remote expert for retail stores Face-to-face customer service and support Virtual support functions such as executive administrators or lobby attendants Remote interviewing and human resources benefits support Telecommuting via Cisco TelePresence using VPN connectivity over a broadband service Cisco TelePresence enables you to make subject matter experts, executives, and other critical resources readily available regardless of location. Thus more face-to-face interactions with the right people at the right time are possible. Many applications and business processes are being transformed using Cisco TelePresence as a strategic tool. Q. What are the benefits of Cisco TelePresence. A. With the industrys most comprehensive product portfolio and integrated architecture, Cisco TelePresence enables any-to-any standards-based interoperability and has user-friendly features, such as One-Button-to-Push meeting start to provide the best overall user experience with the widest reach. With Cisco TelePresence, you can: Connect face-to-face with customers, partners, and co-workers, building trust, understanding, and relationships Scale executives and subject matter experts like never before, transforming your business model and creating competitive differentiation Increase productivity through more interactions and less travel Speed time to market and make decisions faster with the right resource available at the right time Free IT resources with ease of use and operational simplicity to focus on strategic projects instead of operational maintenance Advance environmental sustainability efforts Q. Who are the ideal users for Cisco TelePresence. What type of customers have bought Cisco TelePresence A. Organizations of all sizes and across all industries have adopted Cisco TelePresence as a way to optimize processes and gain competitive advantage through immediate face-to-face communication. Part of the Cisco Collaboration portfolio, Cisco TelePresence is ideal for geographically dispersed organizations looking for ways to bridge the distance between offices and improve communication and collaboration between co-workers, partners, and customers. It is also suitable for any organization seeking to improve productivity, reduce travel, embrace green initiatives, and address business continuity and business-transformation opportunities. Organizations across all industries have adopted Cisco TelePresence as a way to optimize processes and gain competitive advantage. With award-winning products designed to fulfill requirements for immersive telepresence, boardroom and meeting space collaboration, and face-to-face communication from the office, desk or on the go, Cisco TelePresence powers the new way of working where everyone, everywhere can be more productive through face-to-face collaboration. Q. Who uses Cisco TelePresence today A. Companies and organizations from all sectors world-wide use Cisco TelePresence. Proctor amp Gamble, HSBC, Accenture, ATampT, AXA, Media Saturn, GE, Philips, Kaiser, United Health Care, Enbridge, POSCO, McKesson, Danske Bank, and BBVA are among the many companies using Cisco TelePresence to cut costs, speed time to market and further green strategies. Many universities such as Duke, Purdue, Massachusetts Institute of Technology (MIT), University of California San Diego (UCSD), University of California Las Angeles (UCLA), North Carolina State University, Pennsylvania State University, and others use Cisco TelePresence for administration and teaching. Government agencies around the world and the United Nations also use Cisco TelePresence to speed decision making and avoid travel. Q. Do I need to upgrade my network to support Cisco TelePresence A. It is important that you consult with your partner and account team to assess your network design and readiness. In addition, Cisco TelePresence customers are encouraged to talk to a qualified service provider about a Cisco Certified TelePresence Connection. These connections are designed to meet the highest standards required to support an optimal Cisco TelePresence experience, and provide continual assurance that the network maintains its level of quality and meets or exceeds requirements for operational excellence. Q. What is Cisco Collaboration A. Cisco Collaboration solutions include award-winning IP communications, telepresence, conferencing, messaging, customer care, enterprise social software, and mobile applications. The rich collaboration experiences based on these open, interoperable network-based solutions accelerate team performance, find the right people and information quickly and securely, protect investments, and create rich collaborative experiences. Q. How does Cisco TelePresence fit in Cisco Collaboration A. Cisco TelePresence is a critical component of the Cisco Collaboration strategy and portfolio. Cisco TelePresence makes collaboration easy, enabling organizations of all sizes to do more with less, gain competitive advantage, transform their business, and be greener. Q. How does TANDBERG fit into Cisco Collaboration A. Video in all forms is at the heart of Cisco Collaboration, accelerating next-generation productivity and innovation. Now that TANDBERG is a part of the Cisco TelePresence portfolio, the TANDBERG product line will extend Cisco Collaboration video offerings from immersive rooms to mobile PCs, enabling workers to realize greater productivity anywhere and anytime. Q. Which other Cisco Collaboration products does Cisco TelePresence work with A. Cisco TelePresence today integrates across much of the Cisco Collaboration portfolio for innovative architecture features and end-user applications. Cisco TelePresence uses call - and session-control capabilities from IP communications. Cisco TelePresence WebEx Engage provides integration between Cisco WebEx sessions and Cisco TelePresence meetings. Cisco TelePresence takes advantage of in-person customer care through Cisco TelePresence Expert on Demand, which combines Cisco Unified Contact Center or Cisco Unified Contact Center Express for in-person customer service. Enterprise social software provides flexible and versatile video playback and access capabilities through Cisco Show and Share Q. Cisco TelePresence uses Cisco Unified Communications Manager. Will my TANDBERG products also require Cisco Unified Communications Manager A. In order to deliver a superior, simple user experience, Cisco TelePresence architecture is centered on unified communications. This setup, in conjunction with integration to enterprise groupware, provides quotone-button-to pushquot simplicity for call launch and a networked multipoint switch architecture for scalability. TANDBERG deployments do not require Cisco Unified Communications Manager, however a joint CiscoTANDBERG deployment (ie. one that includes both Cisco endpoints and TANDBERG endpoints) will require both Cisco Unified Communications Manager and the TANDBERG Video Communication Server. Intercompany Cisco TelePresence Q. What are intercompany Cisco TelePresence services A. Cisco partners with global and regional global service providers to offer intercompany TelePresence and public services. Using your existing network and service provider connection, Cisco TelePresence can extend beyond your enterprise boundary-enabling you to meet quotin personquot with customers, suppliers, and partners as securely and easily as you can internally. Q. Can I continue to use my TANDBERG intercompany capabilities Will they work with intercompany Cisco TelePresence. A. You can continue to use your intercompany capabilities and services from both Cisco and TANDBERG. As service providers make available intercompany interoperability services, you will be able to bridge between TANDBERG and Cisco endpoints across networks securely. Q. What is the status of interprovider intercompany services A. Carriers have demonstrated the technical ability to deliver interprovider connectivity. Service providers are working through peering agreements to offer services. Q. How do I locate a service provider to arrange or purchase intercompany services A. Contact your Cisco sales representative. Cisco is working with many large global service providers to offer the intercompany Cisco TelePresence service. Q. What is a Cisco Certified TelePresence connection A. Cisco Certified TelePresence connection is a new class of network connection available from service providers-one that is uniquely optimized for Cisco TelePresence solutions, and takes advantage of a Cisco IP Next-Generation Network (NGN) architecture. Cisco will certify network service providers that deliver and exceed these network performance requirements as part of the Cisco Powered Network Program. Certification is a rigorous process that demonstrates ongoing investment and commitment to architectural, network management, and service-level agreement (SLA) best practices. This certification is regularly audited by third parties. Services and Partners Q. What services are required for Cisco TelePresence deployments A. Cisco offers a broad portfolio of services designed to provide customers with the highest quality Cisco TelePresence experience possible. Advanced Service offerings such as Room Assessment, Network Readiness Assessment, Planning and Design and Installation ensure a solid foundation for successful Cisco TelePresence deployment. Post installation, Ciscos Essential and Select Operate maintenance and support services ensure maximum system uptime and usability. These services are available from Cisco direct or through Ciscos global network of certified Advanced Technology Partners (ATP). Q. Are services required A. Cisco Services ensure successful Cisco TelePresence deployments that allow customers to realize the full return on their hardware investment. For high-end immersive room TelePresence deployments, room and network assessment services are required as part of the order. For smaller room and desktop Cisco TelePresence deployments or those requiring complex integrations, Cisco Implementation Services are highly recommended to maximize success. Maintenance Services (Essential and Select Operate) are required for essential ongoing hardware and software support. Q. What type of planning is required for Cisco TelePresence. A. Underlying network capacity and performance is the key determinant of Cisco TelePresence experience quality. As such, a Cisco network assessment should be performed prior to the commencement of any TelePresence deployment to ensure the network is capable of running Cisco TelePresence traffic. For immersive room based Cisco TelePresence systems, room assessment, design and installation services should also be planned for in advance of the installation. Your account team andor certified partner can assist with all services required to maximize your TelePresence experience. Q. Is there a special leasing offer for Cisco TelePresence. A. Cisco Capital SM provides the best financing option available for Cisco TelePresence. Please ask your channel partner or account manager for details. Q. How soon will TANDBERG products be orderable as Cisco products A. We expect that TANDBERG products will be orderable from the Cisco price list and ordering systems within a year. Q. Will the pricing on TANDBERG products change now that they are part of Cisco TelePresence A. We do not expect customer prices to be affected for Cisco or TANDBERG products in the short term. Q. How can I order Cisco TelePresence products Is the portfolio available globally A. Yes, the entire portfolio of Cisco TelePresence products and solutions, which includes the TANDBERG product line, is orderable now through specialized partners. Please work with a qualified partner that can support your geographic deployment needs. Q. When can I buy TANDBERG products from a Cisco partner Or Cisco products from a TANDBERG partner Will my partner change A. Your partner will not change. You should continue to purchase TANDBERG products from existing TANDBERG partners and Cisco products from existing Cisco partners. Over time, we will announce a new joint Video Program and existing TANDBERG and Cisco partners will have the opportunity to participate in the program and gain new certifications to sell the entire combined Cisco TelePresence product line. Q. What changes will you make to the existing partner programs A. Cisco and TANDBERG have each developed worldwide ecosystems of partners qualified to deliver and support world-class Cisco TelePresence and video collaboration experiences. At close, we will continue to maintain both programs so initially, there will be no changes. We will begin to articulate plans for a new, harmonized partner strategy soon after close. The combination of the best of the TANDBERG and Cisco programs will provide exciting new opportunities for our partners and will ensure a seamless experience for our customers. Qualified Cisco and TANDBERG partners will be able to gain new certifications to sell and support the expanded, integrated line of Cisco TelePresence products and solutions. This integrated program will evolve and grow new market and customer opportunities for all partners. For more information, please visit: If you are interested in purchasing Cisco products and solutions, you can work with your Account Manager or go to Ciscos partner locator to find a Cisco partner near you.

No comments:

Post a Comment